به راستی در هتل سیب در تایرل جنوبی از کشور ایتالیا، معماری با حس یکپارچگی بسیار نسبت به این مکان خاص، خلق شده است. ساختمانها به طبیعت تبدیل و با تاریخ آن پیوند میخورند و البته هویت خود را از طریق طراحی کاربردی، حفظ میکنند. هر کجا را که تماشا کنید تصویری از سیب در طبیعت و طراحی اطراف دیده میشود. گفتوگوی میان بستر و بنا و ایجاد پیوندی که وابسته به زمانی خاص نیست، در حقیقت چیزی جز مفهوم معماری زمینه گرا را در ذهن مجسم نمیکند.
در سال ۲۰۲۰ هجده سوئیت جدید برای مهمانان با دقت طراحی و ساخته شد تا در چشمانداز حیاط مزرعه قرار گیرد و در عین حال محیط روستایی را تکمیل کند. در این پروژه تأکید ویژهای بر حفظ ویژگی مجموعه خانههای کشاورزی و حفظ مقیاس آن شده است. معماران به عنوان شاهکار مرکزی این توسعه روستایی، یک منطقه سلامتی با فضای سبز را طراحی کردند که شبیه یک باغ سرسبز مُدرن است و نوعی "قلب سبز" که مانند سونای سیب شکل، به آرامی و به طور کامل در منظره ادغام میشود! ( اگر به شناخت جامع و کامل معماری زمینه گرا علاقهمند شدهاید، به این محتوا اِکتفا نکنید و از مقاله صفر تا صد معماری زمینه گرا به سوالات پیش آمده در ذهنتان پاسخ دهید!)
مرکز سلامتی تازه افتتاح شده به عنوان یکی از بناهای زمینه گرا و مرکز جدید هتل، فاقد نمای شمالی هستند، در عوض با یک شیب سبز طبیعی ترکیب میشوند به طوری که ساختمان به سختی دیده میشود. ورودی آبگرم جدید، یک پوسته بتنی نیمه اکسپوز منحنی است که در چشمانداز قرار میگیرد و با یک درگاه خیرهکننده ساخته شده از چوب قدیمی، طراحی شده است. سایبان فولادی که روی آن گلهای یاس معطر به سمت آسمان بالا میروند، یادآور ساختارهای نگهدارنده مورد استفاده در کشت مُدرن سیب است.
بخش اعظمی از منطقه سلامتی، تا حد زیادی از دید پنهان است. کل ساختار با لایهای از خاک و گیاهان پوشیده شده است، در واقع به گونهای طراحی شدهاند که به طور طبیعی در کف زمین محو، و در نتیجه تپه در چشمانداز ادغام میشود. این صحنههای دراماتیک جایی به اوج خود میرسند که لبه آب با فضای باز اطراف برخورد میکند تا به صورت بصری با منظره، در یک لبه بینهایت، ارتباط برقرار کند! در بخش سوئیتهای باغ جدید، سقفهای زینتی، زبان معماری محیط اطراف خود را جذب و این نمای فوقالعاده، سنت را با زیباییشناسی مُدرن ترکیب میکند. پوسته بیرونی عمدتا در قصیدهای از شخصیت سنتی یک خانه قدیمی، تیره شده است. در همین حال، یک الگوی لوزی چوبی که به عنوان دگرگونی از پایههای چوبی کلاسیک ایجاد شده، به سه ساختمان، یک ذوق مُدرن و بیتردید میبخشد. آنچه از معماری زمینه گرا در ایتالیا میدانیم، در این اثر نیز بار دیگر خودنمایی میکند. نظر شما در مورد طراحی و توسعه این پروژه چیست؟